Silberberg Larp
 

MENU
 
 

obozy
 
OPIS ŚWIATA
pełna wersja do pobrania lub czytania online
 

obozy
 
Zapraszamy do czytelni!

naszych tekstów zawiera opowiadania, wspomnienia, anegdotki i inne teksty fabularne, spisywane przez kadrę i uczestników od początku Silberbergu, od 2004 roku. Większosć tekstów to opowiadania ze świata gry.
 

obozy
 

Nazwiska, które warto znać, czyli postaci znaczące dla świata gry.
 

Partnerzy:
 
Nasi partnerzy:





 

obozy
 
SILBERSPACE

LARP + ASG
Zapraszamy na stronę nowego projektu larpa w klimacie military sci-fi.
 

obozy
 
AUTORZY ZDJĘĆ
Zdjęcia, używane na stronie, robili:
REKOGRAFIA - Bartek Janiczek
Kamila "Raisa" Miśkiewicz
Zbyszek Rabenda
Kasia "Demon" Urbanik
Ola Gierko
Magdalena Baraniak
Autorzy montaży i grafik:

Magdalena "Indiana" Baraniak
Paula "Aver" Wajgelt Barbara "Powój" Węgrzecka
 

Zasady - Poradnik stroju postaci
 
Z początku zaznaczę, że ten mini poradnik nie jest raczej przeznaczony dla osób głęboko "osadzonych" w środowisku LARP'owym, które mają już własne koncepcje, dziergają sobie stroje od lat i ogólnie wiedzą "z czym to się je". Raczej dla tych, którzy swoja przygodę z LARP'em zaczynają lub zaczęli niedawno.

Po pierwsze: KONCEPCJA POSTACI
Koncepcja bohatera, to, co chcecie, żeby sobą reprezentował lub po prostu to, jak mają go odbierać inni gracze, jest najważniejsza. Na tej kanwie możecie oprzeć wszystko. Wojownikowi przyda się tunika i karwasze, zaś druid będzie chodził w szacie z kapturem.

Po drugie: WYGODA, czyli nie zostawiamy resztek stroju na krzakach.
Niezależnie od koncepcji musimy pamiętać o jednym. To jest gra terenowa. TE-RE-NO-WA. Czyli możemy spotkać na swojej drodze drzewa i krzewy, oraz wszelaką inną florę (i faunę!) Srebrnej Góry.
Kwesita nader istotna: buty. Jesteśmy w górach, więc WYGODNE buty to podstawa. W górach pada, dlatego warto mieć dwie pary takowych butów. Jeśli o chodzi o odgrywanie postaci - umówmy się, obuwie nie jest najistotniejszym elementem, jednak białe addidasy ZAWSZE będą rzucać się w oczy. Najlepiej wyposażyć się w buty trekingowe, a żeby nadać im wiarygodności i klimatu warto mieć również sztylpy.
Co do wygody stroju, w skrócie: ma być możliwie trudny do pozostawienia na drzewie - koronki i tiule raczej jako małe aplikacje przy koszuli; komfortowy dla Was - tak, gorsety wyglądają wspaniale... a potem zaczyna się 300m pod górkę i jakoś tracą na tej wspaniałości; możliwie dostosowany do pogody - koszula + kamizela + płaszcz i jesteś nie do zdarcia :) oraz taki, żeby w razie ewentualnego uszkodzenia nie zepsuło Wam to pozostałej części obozu.

Po trzecie: GDZIE I ZA ILE - oto jest pytanie.
Wszystkie strony z LARP'owymi akcesoriami cechuje jedno. Ceny. Jeśli nie chcecie inwestować w kupowanie strojów larpowych zawsze możecie poszukać ubrań w lumpeksach, albo sami wykonać swoje stroje :) Zestaw nieśmiertelny: koszula/tunika (lniana lub bawełniana, generalnie lepiej unikać sztucznych materiałów, bo nie przepuszczają wilgoci i śmierdną) + spodnie w kolorze czarnym/brązowym/zielonym- tu kłaniają się lniane (tego akurat jest w lumpeksach na pęczki!) albo bojówki. Dla pań nieśmiertelne legginsy, obecnie dostępne we wszystkich możliwych kolorach. Do tego kaptur lub płaszcz, może kamizela, którą nabijemy ćwiekami, co by dodać "klimatu".
Jeśli macie fantazje, czas i lubicie "bawić się w takie rzeczy", zapraszam do poszukania sobie wykrojów, albo przerabiania ciuchów na szerszą skalę. Naszycie lamówki ze skomplikowanym wzorkiem nie jest kolosalnym wysiłkiem, a zwykłej białej koszuli doda +5 do fajności. Podobnie nabijanie ćwieków (z autopsji - palce bolą jak cholera :) ) czy nitów.
Weźcie pod uwagę, że możecie zrobić sobie jakiś mega wypasiony strój i pokazać się w nim na biesiadzie, ale - jak w punkcie drugim - generalnie lepiej postawić na praktyczność.
A takich koszul to jednak lepiej mieć więcej niż jedną. W górach pada.

Po czwarte: Dodatkowo DODATKI.
Gadżety, szczególnie jeśli będą rzucały się w oczy, zwrócą na Was uwagę i na pewno są dobrym tematem do zapoczątkowania rozmowy.
Ciekawie wyglądają też elementy nawiązujące do profesji - karwasz na lewym przedramieniu łucznika, a do tego rękawiczka bez palców; woreczki z ziołami przywieszone przy pasie dla alchemika/druida; mnóstwo medalionów w przypadku maga; mapnik dla zwiadowcy; chusta dla pirata. No jasne, sztampa sztampą, ale przynajmniej doda postaci wyrazu :)
Kolejnym motywem na dodatki jest pochodzenie (kraina) albo rasa - o elementach charakterystycznych można przeczytać na stronie.

Po piąte: CHRAKTERYZACJA!
Należy mieć na uwadze, że "elementy charakterystyczne" są czymś, co ZAWSZE będzie odróżniało Was od innych. Na tym przecież polega słowo "charakterystyczne". Do klasycznych elementów tego typu możemy zaliczyć: tatuaże, kolczyki, blizny, specyficzny kolor włosów czy oczu. Rozwinięcie każdej z tych cech pozwoli Wam stworzyć bardzo indywidualny wizerunek postaci.
  • Tatuaże - jak możecie wyczytać na stronie, szczególnie elfy powinny spojrzeć na ten podpunkt :) Aczkolwiek tatuaż nie jest czymś tak niezwykłym, żeby nie mógł go posiadać człowiek czy krasnolud. Możecie użyć tatuaży, które zaznaczą waszą przynależność do jakiejś grupy lub po prostu wciągnąć to w fajny element historii postaci. Można wykonać je: Henną, farbkami do ciała, kredka do oczu lub eyelinerem.
  • Kolczyki - oczywiście, nie musicie od razu łapać za igłę ;> W tak kwestii radzę spojrzeć na nausznice lub kolczyki na magnes.
  • Blizny - padało dużo pytań, czym można zrobić blizny. Otóż: są specjalne płyny, ale to nie jest jakaś bardzo tania kwestia :) Generalnie można je dostać na stronach z akcesoriami fx - wystarczy wpisać jako hasło w wyszukiwarce. Są domowe sposoby robienia blizn, oparte na żelatynie i farbkach.
  • Kolor włosów - kwestia bawienia się szamponetkami jest zdecydowanie indywidualna. Jednemu kolor zejdzie po 5. myciu, drugiemu nie zejdzie nawet po 55. - wszystko zależy od naturalnego koloru i struktury włosa. Tą kwestię należy sprawdzać organoleptycznie ;) Peruki mogą być cudowne i wspaniałe, ale jak już było wspomniane - warto postawić na praktyczność. A peruki zwykle nie bywają praktyczne.
  • Kolor oczu - rzecz efektowna, ale w sumie najdroższa z całego asortymentu. Kolorowe soczewki są dostępne dosłownie WSZĘDZIE, wystarczy wpisać, jako hasło.


Z elementów rasowych: uszy i brody.
Zarówno jedno jak i drugie jest do kupienia w internecie albo sklepach larpowych. Do uszu dołączany jest klej. Jako patent do uszu sprawdza się fluid (takie mazidło do twarzy), którym można zakryć przejście naszego ucha w lateksowe. Podobnie można wykorzystać nausznice.
Brody zazwyczaj są na gumce, także ich zamocowanie nie sprawia większego problemu. Są również dostępne tzw. "klejone", które montuje się na twarzy na klej charakteryzatorski.



Jeśli masz jakieś pytania odnośnie tej stroju postaci, skontaktuj się z nami na maila: info@silberberg.pl



Wykroje






 

obozy
 
STREFA FORMALNOŚCI

CENY, TERMINY, REZERWACJA
Zapraszamy na naszą stronę organizacyjną
OBOZY-WAKACYJNE.pl
 

obozy
 

Tutaj znajdziesz aktualny
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
na larpy w 2019 r.
 

obozy
 
Nowość!

Historie, przewijające się przez więcej niż jedną fabułę.
 

obozy
 
Tu znajdziesz pliki z podręcznikami do druku

Dla magów, kapłanów i innych.
 

facebook
 
Aktualnosci, konkursy, zapowiedzi, liczna społecznosć Silberowiczów - zapraszamy :)
 

kortunal
 
Organizator:

 

Baza WAROWNIA
 
Nasza kwatera larpowa
WAROWNIA

 

Logowanie
 
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 

Copyright © 2009 Kortunal - Turystyka i Przygoda
Wykorzystanie materiałów zawartych w serwisie bez zgody właściciela zabronione.