Silberberg Larp
 

MENU
 
 

obozy
 
OPIS ŚWIATA
pełna wersja do pobrania lub czytania online
 

obozy
 
Zapraszamy do czytelni!

naszych tekstów zawiera opowiadania, wspomnienia, anegdotki i inne teksty fabularne, spisywane przez kadrę i uczestników od początku Silberbergu, od 2004 roku. Większosć tekstów to opowiadania ze świata gry.
 

obozy
 

Nazwiska, które warto znać, czyli postaci znaczące dla świata gry.
 

Partnerzy:
 
Nasi partnerzy:





 

obozy
 
SILBERSPACE

LARP + ASG
Zapraszamy na stronę nowego projektu larpa w klimacie military sci-fi.
 

obozy
 
AUTORZY ZDJĘĆ
Zdjęcia, używane na stronie, robili:
REKOGRAFIA - Bartek Janiczek
Kamila "Raisa" Miśkiewicz
Zbyszek Rabenda
Kasia "Demon" Urbanik
Ola Gierko
Magdalena Baraniak
Autorzy montaży i grafik:

Magdalena "Indiana" Baraniak
Paula "Aver" Wajgelt Barbara "Powój" Węgrzecka
 

Świat gry - historia
 

ŚWIAT GRY
historia wydarzeń

W dziale tym znajdują się zebrane i poszerzone informacje o wydarzeniach rozmaitych, które kształtują nasz świat. Znajdziecie tutaj, znane niektórym z własnych wspomnień, wydarzenia kolejnych larpów i efekty działań bohaterów, które sami oglądaliście albo współtworzyliście. Jest również wszystko to, co wydarzyło się między kolejnymi edycjami larpów. a więc sesje gier RPG, gry strategiczne i dyplomatyczne, a także wydarzenia, które wykreowaliśmy na podstawie decyzji graczy, ale nie zostały dosłownie rozegrane.
Wszystko, co można tu przeczytać, to stan wiedzy, odpowiadający mniej więcej średniemu poziomowi wiedzy przeciętnego mieszkańca świata gry.




KALENDARIUM HISTORYCZNE
Tu znajdziecie spisaną skrótowo i chronologicznie listę wydarzeń w świecie gry. Kalendarium skupia się na najważniejszych epizodach w kategoriach światowych - są tu więc wydarzenia polityczne, wojny, traktaty, ważne wydarzenia ekonomiczne czy naukowe. Raczej nie ma tu informacji o indywidualnych losach bohaterów.
    OPISOWA HISTORIA ŚWIATA GRY
    W linkach znajdziecie szczegółowe informacje o wszystkich fabułach i wydarzeniach w Silberbergu.
  • Lata 832 - 880 (2009-2012)
    • 832 (2009) W Górach Silber na północy, w pobliżu Wolnego Miasta na Przełęczy, grupa awanturników i poszukiwaczy natrafia na ślad miasta założonego przez Sefresa, księcia starożytnej Styrii. Sam książę okazuje się być całkiem ... nieumarły.
    • 858 (2010) Federacja Wergundzka podbiła niemal całą północ. Szczytne idee Elmeryka przejął po jego śmierci Eudomar, zamieniając podbite kraje w koszmar. W jednym z obozów pracy w północnym Tryncie buntownicy zbierają siły wszystkich krajów, zwołując Wiec Narodów, który zakończy dominację Wergundii.
    • 868 (2011) Elfia forteca Telfamba jest najpotężniejszą intersekcją na świecie. Zasilała barierę, chroniącą świat przed spaczeniem, zwanym Alta Tavar. To jednak uwolniło się dzięki ingerencji z zewnątrz i przekształciło w nową boginię.
    • 880 (2012) Nowo powstałe państwo, Styria, służące bogini Tavar, pokonało starodawne miasta-państwa Ofiru. W podbitej prowincji Messyny ludzie jednoczą się wokół Theo Tynagirona, by walczyć o wolny Ofir.
      W tle wydarzeń upadły sługa boga, zabitego przez Tavar, szerzy spustoszenie słonecznym ogniem.
  • Lata 880-935 (2013 - 2016)
    • 885 (2013) Po wojnach w Ofirze niemal cały świat wyruszył na wyprawy do Pethabanu, odkryto bowiem nowe drogi przez pustynię, a w kraju Bharat potrzebna była pomoc do walki z hodowanymi potworami.
      Wielu, którzy wrócili, przywiozło tajemną wiedzę i tajemne choroby. Kilka lat po wyprawach w Terali wybucha epidemia, z którą poradzić sobie muszą mieszkańcy osady Srebrnohora pod Karantanią.
    • 900 (2014) Odkryto drogę morską na południe od państw elfów, a tam - krainę pełną surowców i skarbów, zamieszkałą tylko przez prymitywnych tubylców. Ponieważ wielkie mocarstwa szykują się do wojny, wyścig o kontrolę nad Zapołudniem wydaje się decydujący. Tymczasem niespodziewanie budzi się do życia nowa potęga - lud Qasyran.
    • 915 (2015) Qasyran kończy podbój Północy. Ostatnim bastionem jest forteca Silberfjell na północy Tryntu. Walka toczy się nie tylko o ocalenie ostatniej enklawy, ale także o los bogów.
      Po klęsce pokonani obrońcy nie składają broni, powołują ukryte armie, nawet z duchów poległych, i przygotowują się na dogodny moment, by znów walczyć.
    • 935 (2016) Podbita 20 lat wcześniej Północ stanowi prowincję Imperium Qasyran, a los jej mieszkańców to los niewolników. W ciężkich warunkach prześladowań i więzień rodzą się plany wielkiego powstania, przygotowywanego od dwudziestu lat.
      Powstanie rychło przeradza się w wojnę - kolejną fazę Wojny o Północ. Do walki stają wszystkie kraje Północy, zjednoczone w Sojuszu. Walka będzie jednak długa i żmudna.
  • Lata 937 - aktualnie (2017 - aktualnie)
    • 937 (2017) Po pierwszych zwycięstwach Północ przygotowuje się na kontruderzenie. Tymczasem w prowincjonalnej Liryzji, straszliwie zniszczonej i zatrutej wojną, toczą się negocjacje na temat jej politycznej przyszłości. W tle doraźnych spraw ujawnia swoje istnienie istota, żerująca na ogromnej ilosci dusz zabitych.
      Wkrótce okazuje się, że istot takich jest więcej, choć znane są one na świecie już od dawna, to obecnie zdają się dążyć do coraz większego wpływu na świat żywych.
    • 938 (2018) Kontratak Qasyran doprowadził setki tysięcy ich żołnierzy aż pod stolicę Wergundii, Akwirgran. Wielka bitwa, angażująca liczne kraje, przechyla wreszcie szalę wojny na jedną ze stron.
      Po 39 latach wojny walczące kraje zawierają wreszcie pokój, podpisany Traktat Vistanijski stanie się podstawą odbudowy świata. W tle tych wydarzeń na dobre rozgorzała już nowa wojna, starcie z mrocznymi istotami, przenikającymi z innych światów.

    Kronika szczegółowa - II wojna o Północ
    Kronika świata według elfów

 

obozy
 
STREFA FORMALNOŚCI

CENY, TERMINY, REZERWACJA
Zapraszamy na naszą stronę organizacyjną
OBOZY-WAKACYJNE.pl
 

obozy
 

Tutaj znajdziesz aktualny
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
na larpy w 2019 r.
 

obozy
 
Nowość!

Historie, przewijające się przez więcej niż jedną fabułę.
 

obozy
 
Tu znajdziesz pliki z podręcznikami do druku

Dla magów, kapłanów i innych.
 

facebook
 
Aktualnosci, konkursy, zapowiedzi, liczna społecznosć Silberowiczów - zapraszamy :)
 

kortunal
 
Organizator:

 

Baza WAROWNIA
 
Nasza kwatera larpowa
WAROWNIA

 

Logowanie
 
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 

Copyright © 2009 Kortunal - Turystyka i Przygoda
Wykorzystanie materiałów zawartych w serwisie bez zgody właściciela zabronione.