Silberberg Larp
 

MENU
 
 

obozy
 
OPIS ŚWIATA
pełna wersja do pobrania lub czytania online
 

obozy
 
Zapraszamy do czytelni!

naszych tekstów zawiera opowiadania, wspomnienia, anegdotki i inne teksty fabularne, spisywane przez kadrę i uczestników od początku Silberbergu, od 2004 roku. Większosć tekstów to opowiadania ze swiata gry.
 

obozy
 
Nowość!

Nazwiska, które warto znać, czyli postaci znaczące dla świata gry.
 

Partnerzy:
 
Nasi partnerzy:






 

obozy
 
SILBERSPACE

LARP + ASG
Zapraszamy na stronę nowego projektu larpa w klimacie military sci-fi.
 

obozy
 
AUTORZY ZDJĘĆ
Zdjęcia, używane na stronie, robili:
REKOGRAFIA - Bartek Janiczek
Kamila "Raisa" Miśkiewicz
Zbyszek Rabenda
Kasia "Demon" Urbanik
Ola Gierko
Magdalena Baraniak
Autorzy montaży i grafik:

Magdalena "Indiana" Baraniak
Paula "Aver" Wajgelt Barbara "Powój" Węgrzecka
 

Świat gry - Krainy
 
KRAINY ŚWIATA GRY I ICH MIESZKAŃCY


MAPA POLITYCZNA

Około tysiąca lat temu gwałtowne ocieplenie klimatu spowodowało podniesienie się wód oceanu. Daleko na zachodzie wodą zniknęły prastare imperia, ludne miasta i świątynie, a wraz z nimi ludzie, którzy je pamiętali. Woda zmusiła liczne nacje z obrzeży starego świata do poszukiwania nowych siedlisk. Grupy te zburzyły kruchy ład tego regionu, ustalony przez jego dotychczasowych mieszkańców - starsze rasy. Walcząc o nowe miejsca do życia ludzie rozpoczęli liczne wojny z nimi i ze sobą na wzajem, trwające do dzisiaj. W toku tych walk powstały istniejące dzisiaj państwa i imperia, a ich nieustanne zmagania wciąż zmieniają linię granic na mapach.



MIEJSCE GRY
Co roku fabuła larpów Silberberg rozgrywa się w innym miejscu świata gry. Aby uczestniczyć w grze, nie trzeba koniecznie wiedzieć wszystkiego o tym miejscu, ale jeśli planujesz mieć aktywny wpływ na wydarzenia, to zapraszamy do zapoznania się z rejonem, który w bieżącym roku będzie stanowił tło akcji.
W 2018 roku jest to Wergundia - rejon Akwirgranu.

RASY ŚWIATA GRY


Ludzie

Z pewnością wszechstronność i umiejętność adaptacji do każdych warunków sprawiły, że ludzie stali się najbardziej liczną rasą panującą nad większością państw. Żyją względnie krótko – najstarsi osiągają wiek około 90 lat, lecz średnia wieku waha się w okolicy 70 lat. Nie ma konkretnego wieku, w jakim osiągają dorosłość, uniwersalnego dla całej rasy, gdyż jest to raczej uwarunkowane kulturą i tradycją. Przykładowo – w Ofirze za dorosłą uznaje się osobę mającą lat 30, ponieważ dopiero w tym wieku zdobywa się odpowiednią wiedzę, doświadczenie i emocjonalną dojrzałość. Inaczej sprawa wygląda w Wergundii – tam każdy, kto ukończył 16 rok życia, nazywany jest dojrzałym. Ludzie, jako nieliczni, są płodni niemalże przez całe swoje życie, jednak większość z nich decyduje się na założenie rodziny pomiędzy 20 a 35 rokiem życia, co również wynika z kultury danego narodu. Proces starzenia się ludzi zaczyna się około 50 roku życia, od tego momentu ich włosy są coraz bardziej siwe, na twarzy pojawia się siateczka coraz to głębszych zmarszczek, zmienia się barwa głosu i zmniejsza się odporność organizmu na wszelkie choroby.


Elfy

Elfy są najbardziej zróżnicowaną nacją zaraz po ludziach. Dzieli się je na cztery plemiona - niegdyś zgodne, teraz mocno ze sobą skonfliktowane, zaś ich długowieczność oraz świetna pamięć nie wskazują, by przez najbliższe lata plemiona znów miały się połączyć.
Przedstawiciele tej rasy żyją najdłużej ze znanych nam ras, ponieważ najstarsze żyjące osobniki dożyły około 1000 lat, średnia natomiast wynosi około 700 lat. Dorosłość biologiczną jak i psychiczną osiąga się w wieku 5 loa - 1 loa, czyli rok gwiezdny, to 19 lat ludzkich - zaś proces starzenia rozpoczyna się gdy elf skończy 30 loa (wtedy też kończy się okres reprodukcyjny) zaś fizyczne oznaki starzenia się stają się widoczne około 45 loa. Dodatkowo ciąża u elfów trwa około dwunastu miesięcy i za jednym razem na świat przychodzi jedno dziecko - bliźnięta najczęściej spotykane są wśród elfów podziemnych oraz elfów Talsoi. Z tego względu elfy mają niezwykle silnie rozwinięty instynkt macierzyński i każda zbrodnia przeciw dziecku oraz ciężarnej kobiecie jest piętnowana dużo silniej niźli w państwach ludzkich.
Charakteryzacja: Przede wszystkim uszy. Oraz tatuaże.



Krasnoludy

Jak odróżnić krasnoluda od człowieka? Posturą. Wysocy i barczyści, zarówno mężczyźni jak i kobiety, nawet ich dzieci rozwijają się fizycznie szybciej od ludzkich. Mężczyźni są najczęściej brodaci, gdyż, jak to mówią, “broda czyni dorosłym”, i gołowąsy traktuje się jak dzieci nie zaś jako dojrzałych. Kobiety, pomimo wielu złośliwych plotek, bród nie posiadają, za to cechą typową dla nich są drobne warkoczyki zaplecione z włosów tuż przed uszami.
Krasnoludy żyją dużo dłużej niż ludzie, w przeliczeniu na ludzkie lata dożywają nawet trzystu lat słonecznych. Do tego, w przeciwieństwie do ludzi, do późnej starości zachowują pełną sprawność fizyczną i jasność umysłu, z zewnętrznych objawów starości pojawia się śnieżnobiały kolor włosów i brody, wyostrza się intuicja i pamięć - stare krasnoludy posiadają niezwykłą bystrość umysłu, operują w pamięci wielkimi liczbami czy też rozgrywają partie szachowe bez planszy. Wedle obyczaju zaawansowane wiekiem osoby zwolnione są z obowiązku walki, za to ich zaszczytną funkcją jest kierowanie społecznością i służenie swoim klanom mądrością i radą. Młode krasnoludy niemal nigdy nie bywają wodzami w swoich społecznościach, nawet jeśli zasłyną biegłością w walce. Szacunek należny starszym zdobywa się nie wcześniej niż po połowie życia, czyli po około sto pięćdziesiątych urodzinach, choć za dorosłe uznaje się już osoby, które ukończyły 40 lat. Ciąża u krasnoludzkich kobiet trwa podobnie jak u elfów, około 12 miesięcy, na świat za jednym razem przychodzi jedno dziecko i mija kolejnych 5 zanim kobieta będzie zdolna urodzić kolejnego potomka. Z tego powodu i wśród krasnoludów jest silnie rozwinięta instytucja rodziny i chęć ochrony najmłodszych. Średnia długość życia zbiega się z cyklem wielkiego gejzeru Nidavellir (leży w połowie drogi między Rattensham a Deineloch, Jeziorami Ognia), który co dokładnie 295 lat słonecznych wybucha gorącą wodą i parą, tworząc niezwykłe widowisko. Imiona krasnoludów, którym dane było przeżyć dwa wybuchy Nidavellira, zapisuje się na kamiennych tablicach w wielkiej kawernie przy gejzerze.
Charakteryzacja: Broda.



Niziołki

Nietrudno zgadnąć, że zwą się niziołkami przez swój wzrost. To ludek bardzo wesoły, pracowity i szczery.
Hobbici dożywają nawet 130 lat, zatem znacznie więcej niż większość ludzi. Starzeją się podobnie natomiast podobnie jak oni - siwieją im włosy, a na twarzach przybywa zmarszczek, zwłaszcza mimicznych, garbią się i coraz ciężej im chodzić. Ciąża u tego ludu trwa około 10 miesięcy, a dorosłość, zarówno biologiczną jak i psychiczną, młody hobbit osiąga w wieku 33 lat. Zwykle każdy młody niziołek ma co najmniej dwójkę rodzeństwa.
Każde narodziny u hobbitów są powodem do radości, tańców i śpiewów, nie tylko zresztą narodziny dziecka - hobbici cieszą się z każdego nowego życia, czy to hobbita, czy kozy czy ogrodowej rośliny. Niziołki to lud wędrowny, który utracił swój dom- Dolinę Velidy i teraz mieszka w każdej ze znanej krain (o ile zgodzą się na to ich potencjalni sąsiedzi).


Ulundo

Ulundo są najmłodszą istniejącą rasą, powstali jako mutacja istot humanoidalnych - głównie elfów - zmieszanych niekontrolowaną mocą Tavar z materią roślin i przedmiotów. W czasach gdy Tavar była jeszcze Puszczą Południową, ulundo nie mieli woli, ani uczuć. Zyskali je w darze po wyzwoleniu Tavar, stając się podobnymi do ludzi i innych mieszkańców tego świata. Zachowali jednak niektóre cechy, odróżniające ich od reszty śmiertelników, takie jak możliwość mentalnego połączenia z każdym żyjącym ulundo.
Ulundo pojawiły się na świecie na tyle niedawno (około 60 lat temu), że nie da się w tym momencie dokładnie określić jaka jest maksymalna długość ich życia. Nie odnotowano jeszcze żadnego przypadku naturalnej śmierci Ulundo ani też żadnych narodzin. Wiadomo o nich, że są odporne na wszystkie znane choroby, a ich narządy wewnętrzne są trwalsze niż u innych ras. Ponieważ w większości powstali z mutacji elfów, można podejrzewać, że długowiecznością mogą im dorównywać, a może nawet przerastać. U niektórych ulundo zaobserwowano objawy starzenia, niektórzy starsi khor’ i khorani’zighira zyskują z wiekiem bledszy odcień kończyn “drzewnych”, zaś u khor’gona zdarza się większa kruchość kończyn kamiennych.
Nic natomiast nie wiadomo co do procesu ich rozmnażania. Same ulundo nigdy nie doświadczyły narodzin nowego osobnika, można spotkać się z krążącą wśród nich legendą, że gdy nastąpi ów moment, będzie to oznaczać, że sama ziemia, Ea, zaakceptowała ich jako swoje dzieci. Ulundo czekają na ową mityczną chwilę z wielkim przejęciem.
Zbliżenia seksualne są wśród ulundo są bardzo odmienne niż u innych ras ze zwględu na ich wyjątkowe mentalne połączenie stanowią wielką tajemnicę tego gatunku. Społeczność ulundo, zwłaszcza po Czasie Ciemności, gdy została okrutnie przerzedzona, stanowi prawdziwą wspólnotę, współdzielącą uczucia i emocje. Są głęboko i nierozerwalnie związani z boginią Tavar, dla ludzi i innych starszych ras stanowią zagadkę natury, która rozwija się na naszych oczach.
Charakteryzacja: Na pewno przyda się mastix, oraz farbki do ciała. Mile widziane też elementy typowe dla konkretnych podgatunków: błony między palcami, liście i kwiaty, oraz kamienie.



Gobliny

Gobliny są starą rasą, przed ekspansją ludzi tworzącą zaawansowane kultury, których ślady możemy odnajdywać do dziś, na ziemi i pod nią. W przeciwieństwie do orków, gobliny ukochały bowiem mroczne korytarze podziemnego świata i od stuleci uparcie prowadzą wojny o panowanie nad nimi. Cechuje je niezwykły popęd do wiedzy i zdobywania, zarówno skarbów, jak i tego, co niematerialne.
Naukowcy określają średnią długość życia goblinów na pięćdziesiąt lat solarnych, za okres wejścia w dorosłość uznając wiek 10 lat. Ciąża u goblinek trwa pięć miesięcy i w jednym “miocie” na świat przychodzi od trzech do pięciu osobników.
Charakteryzacja: Uszy oraz farbka do ciała: zielona/bura/brązowa.


Orkowie

Orkowie to urodzeni wojownicy, gloryfikujący sztukę władania orężem, a ponad wszystko honor i godność. Żyją jak koczownicy, grabiąc wszystko na swojej drodze, nie uznając ludzkich państw ani władców.
To potężnie zbudowane istoty, nieraz gabarytami zawstydzające krasnoludy. Mają skórę w odcieniach brązu: od jasnego po ciemny, prawie czarny odcień. Ciała znaczą sobie białymi malunkami oznaczającymi zajmowane miejsce w hierarchii plemiennej oraz zakres obowiązków w społeczności. Czasem niektóre z malunków oznaczają również niezwykłe osiągnięcia.
Średnia życia orków to około sześćdziesięciu lat, chociaż co starsze osobniki przekroczyły siedemdziesiąt lat. Ciąża, podobnie jak u elfów i krasnoludów, trwa dwanaście miesięcy, powszechnym jest, że potomków przychodzi na świat dwójka i tylko silniejsze z nich przeżywa do dorosłego wieku. Za dorosłego i gotowego do pełnienia ważnych ról społecznych uznaje się osobnika, który skończył dwadzieścia lat solarnych.
Charakteryzacja: Farbka do ciała: brązowa.
 

obozy
 
STREFA FORMALNOŚCI

CENY, TERMINY, REZERWACJA
Zapraszamy na naszą stronę organizacyjną
OBOZY-WAKACYJNE.pl
 

obozy
 

Tutaj znajdziesz aktualny
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
na larpy w 2019 r.
 

facebook
 
Aktualnosci, konkursy, zapowiedzi, liczna społecznosć Silberowiczów - zapraszamy :)
 

kortunal
 
Organizator:

 

Baza WAROWNIA
 
Nasza kwatera larpowa
WAROWNIA

 

Logowanie
 
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 

Copyright © 2009 Kortunal - Turystyka i Przygoda
Wykorzystanie materiałów zawartych w serwisie bez zgody właściciela zabronione.