Silberberg Larp
 

MENU
 
 

obozy
 
OPIS ŚWIATA
pełna wersja do pobrania lub czytania online
 

obozy
 
Zapraszamy do czytelni!

naszych tekstów zawiera opowiadania, wspomnienia, anegdotki i inne teksty fabularne, spisywane przez kadrę i uczestników od początku Silberbergu, od 2004 roku. Większosć tekstów to opowiadania ze swiata gry.
 

obozy
 
Nowość!

Nazwiska, które warto znać, czyli postaci znaczące dla świata gry.
 

Partnerzy:
 
Nasi partnerzy:






 

obozy
 
SILBERSPACE

LARP + ASG
Zapraszamy na stronę nowego projektu larpa w klimacie military sci-fi.
 

obozy
 
AUTORZY ZDJĘĆ
Zdjęcia, używane na stronie, robili:
REKOGRAFIA - Bartek Janiczek
Kamila "Raisa" Miśkiewicz
Zbyszek Rabenda
Kasia "Demon" Urbanik
Ola Gierko
Magdalena Baraniak
Autorzy montaży i grafik:

Magdalena "Indiana" Baraniak
Paula "Aver" Wajgelt Barbara "Powój" Węgrzecka
 

Zasady - Rzemiosło
 
      Wprowadzenie
Rzemiosło jest integralną częścią życia, rzemieślnikiem zaś jest każdy, kto wykonuje prace związane z tworzeniem. W grze natrafimy na różne rodzaje rzemiosł, mniej lub bardziej zwyczajnych. Każdy gracz, jeśli ma do tego wenę, może wybrać postać cywilnego rzemieślnika, np. cieśli czy ogrodnika. Niektóre profesje wymagają długotrwałej nauki, która musi mieć odzwierciedlenie w historii postaci, jak np. medycy, alchemicy czy łowcy potworów. W niektórych rzemiosłach swój udział mają także elementy magii.
      Praktyka
Każda profesja rzemieślnicza lub posiadająca elementy mechaniki rzemieślnika dostanie od nas jako organizatorów podstawowy zbiór materiałów, na których może pracować lub też wskazanie, gdzie można je zdobyć. Oprócz tego każda z postaci powinna czynić swoje notatki, w których ma opisane działania oraz właściwości danych składników. Dodatkowo część z tych profesji będzie również posiadać podstawowe przykłady wykorzystania praktycznego podanych materiałów.





      Profesje:

Alchemik - obiektem jego pracy są rozmaite substancje, które łączone w skomplikowany sposób dają określone właściwości. Poprzez różne czynności laboratoryjne jest w stanie pozyskać czyste esencje, z których to następnie tworzy mikstury dążące do równowagi żywiołów. Terenowe warunki będą miały określony wpływ na efekty pracy alchemika.
  • Miner - specjalizacja bojowa alchemików, szkoli się ich zarówno na uniwersytetach ogólnych jak i w akademiach oficerskich w niektórych państwach. Minerzy posiadają specjalistyczną wiedzę na temat minerałów i składników o tendencjach wybuchowych. Potrafią tworzyć bomby i granaty mogące razić wrogów.
  • Truciciel - nieraz studenci tej specjalizacji śmieją się, że nazwa jest wyjątkowo nietrafiona, bo sugeruje prywatne tendencje jednostek do zabijania. Truciciele posiadają po prostu wiedzę na temat roślin oraz składników szkodliwych oraz tego jak składać je w skomplikowane mikstury, oprócz tego ich wiedza obejmuje również zakres antidotów na to, co może wyjść spod ich ręki.
Medyk - osoba, która przede wszystkim ma pomagać cierpiącym. Droga zdobywania wiedzy bywa różna, od mozolnej nauki na uniwersytetach, przez trudną praktykę na polach bitewnych, aż po terminowanie u wioskowych szeptuch i znachorek. W zależności od nauki, jakie przeszła postać, różny będzie zatem zasób informacji na starcie gry. Wspólna będzie dla każdego z nich wiedza o anatomii człowieka i innych ras, różnić ich będą narzędzia – magia życia, chirurgia, czarownictwo, zielarstwo, druidyzm. W każdej z tych profesji jest pula wiedzy o naprawianiu organizmów. Żaden medyk jednak nie będzie miał całości tej wiedzy, bo by ją zdobyć nie wystarczyłoby nawet elfiego zycia
. Medycy łączą się w licznych organizacjach paramedycznych i naukowych, m.in. Concordia oraz Węże Światła.

Kowal run - najbardziej wyjątkowa profesja krasnoludzka, łącząca sztukę magii z rzemiosłem kowalsko-kamieniarskim. Mistrzowie Run niegdyś byli kapłanami Wajana, obecnie posługują się energią magiczną, której używają, by nadać moc rytym lub kutym symbolom runicznym. Runy można wykonywać tylko w metalu lub kamieniu, więc Kowal Run musi wiedzieć, jak trzymać młotek czy dłuto.

Czarownik - to osoba, która kieruje magią intuicyjnie, ale oprócz niej korzysta również z ziół i amuletów, posiada wiedzę i umiejętność tworzenia amuletów na bazie mistycznych znaczeń materiałów. Profesja ta wymaga wyczucia, kreatywności i samodzielności w działaniu. Czarownicy swoją wiedzę przekazują uczniom poprzez indywidualną naukę, nie ma ich więc zbyt wielu.

Łowcy Potworów - mistrzowie, których zadaniem jest eksterminacja potworów (nie zawsze zabijanie, często chwytanie lub przemienianie). Ta niezwykle niebezpieczna praca wymaga znakomitych umiejętności walki, ale także znajomości podstaw alchemii, umiejętności posługiwania się prostą magią i symbolami, oraz niejednokrotnie talentu do kryminalistyki, by dotrzeć do właściwego sposobu działania.


Jeśli masz jakieś pytania odnośnie tego działu, skontaktuj się z nami na maila: info@silberberg.pl



 

obozy
 
STREFA FORMALNOŚCI

CENY, TERMINY, REZERWACJA
Zapraszamy na naszą stronę organizacyjną
OBOZY-WAKACYJNE.pl
 

obozy
 

Tutaj znajdziesz aktualny
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
na nadchodzący larp.
 

obozy
 

Tu znajdziesz wstępną ankietę do zgłoszenia postaci na larp wakacyjny.
 

facebook
 
Aktualnosci, konkursy, zapowiedzi, liczna społecznosć Silberowiczów - zapraszamy :)
 

kortunal
 
Organizator:

 

Baza WAROWNIA
 
Nasza kwatera larpowa
WAROWNIA

 

Logowanie
 
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 

Copyright © 2009 Kortunal - Turystyka i Przygoda
Wykorzystanie materiałów zawartych w serwisie bez zgody właściciela zabronione.