Silberberg - Obozy Fabularne, RPG, LARP, Fantasy, Wakacje - Kortunal - Turystyka i Przygoda
 

MENU
 
 

obozy
 
OPIS ŚWIATA
pełna wersja do pobrania lub czytania online
 

Baza WAROWNIA
 
WAROWNIA

NOWA
BAZA NOCLEGOWA
ZAPRASZA!
 

obozy
 
AUTORZY ZDJĘĆ
Zdjęcia, używane na stronie, robili:
Kamila "Raisa" Miśkiewicz
Zbyszek Rabenda
Kasia "Demon" Urbanik
Ola Gierko
Magdalena Baraniak
Autorzy montaży i grafik:

Magdalena "Indiana" Baraniak
Barbara "Powój" Węgrzecka
 

Nie przegap!
 
 

Licznik
 
Zapraszamy na forum:

 

design doc
 

SILBERBERG
terenowy larp akcji

Zbiór podstawowych informacji dla uczestników.




FAQ czyli idź na skróty!

1. Co to właściwie jest? (punkt dla zielonych w temacie niczym łąka w maju ;)
2. Czy to na pewno dla mnie?
3. Na czym to polega?
4. Co mnie tam spotka?
5. A gdzie to właściwie jest? I kiedy?
6. Jaki to będzie typ gry? (jeśli wiesz z czym się jada terenówki, to podpunkt bardzo dla ciebie!)
7. W jakich realiach gramy?
8. Jak gramy?
9. Jakie obowiązują nas (wszystkich!) zasady?

1. Co to właściwie jest?
Ano wiecie taka gra terenowa... Biegamy po lesie przebrani za elfy i czasem pobijamy się mieczami z pianki. Czy jakoś tak :D
Uwaga! Jeśli jesteś już obyty w terenówkach, to nie jest podpunkt dla ciebie, serio!
LARP czyli Live Action Role Playing, to nic innego jak gra fabularna, która odbywa się na żywo. Nasza gra charakteryzuje się maksymalnym możliwym realizmem, który pozwala wykreować prawdziwe emocje i odczucia. Gracze biorą udział w wydarzeniach fabuły, które podczas gry dzieją się naprawdę, w warunkach możliwie najbardziej zbliżonych do realnych warunków świata gry.

2. Czy to na pewno dla mnie?
Jeśli liczysz na przeżycie przygody (w pełnym tego słowa znaczeniu) i realnych emocji, lubisz gry fabularne, albo chcesz się w nich sprawdzić, byłeś już na terenówkach, albo tylko o tym myślisz od pewnego czasu, jesteś otwarty na zupełnie niestandardowe podejście i nie boisz się ciemności to TAK. To NA PEWNO jest dla ciebie! My już zadbamy o to, żebyś tylko utwierdził się w tym przekonaniu.

WAŻNE! Nasz larp - poza obozami, dla których wyznaczyliśmy niższy przedział wiekowy - przeznaczony jest dla osób powyżej 16 roku życia. Poruszamy się w tematach i staramy grać na emocjach, które nie są uznawane powszechnie za odpowiednie dla młodszych. Jeśli do 16'tki brakuje ci niewiele, a twoi rodzice nie widzą przeszkód (i są gotowi zaświadczyć o tym na piśmie) to skontaktuj się z nami.
Zobaczymy, co da się zrobić!
Oczywiście w przypadku niepełnoletnich uczestników wymagana jest zgoda prawnego opiekuna

3. Na czym to polega?
Uczestnicy wybierają sobie postaci, w które na następne dni się wcielą. Zgodnie z zasadami gry określają ich fantastyczną rasę, pochodzenie, profesję i inne szczegóły. Otrzymują (lub mają swoje) podstawowy strój i broń bezpieczną, po czym gra się zaczyna.
Przez następne dni i noce kreujemy rozmaite wydarzenia, potyczki, przeszkody, z którymi uczestnicy będą musieli się zmierzyć, odgrywamy postaci, które spotykają, obmyślamy tajemnice i problemy, na jakie natrafią. Gracze będą musieli strzec nocą obozowiska, wyprawiać się w teren, walczyć, negocjować, podkradać się, a przede wszystkim rozpracować intrygę, na której będzie opierać się fabuła. Ani na chwilę nie będziemy poza świat gry wychodzić, wydarzenia będą działy się non stop, we dnie i w środku nocy.
Udział w takiej grze jest dla znakomitej większości uczestników niezapomnianym przeżyciem, przygodą, do której chętnie wracają w następnych latach, o której długo potem rozmawiają, piszą opowiadania i analizują wydarzenia.

4. Co mnie tam spotka?
Przyjeżdżając powinieneś zdecydowanie nastawić się na eksplorację wielu trudnych, i ciężko dostępnych miejsc co, wiązać się może z zadrapaniami czy stłuczeniami, proporcjonalnymi do Twojej koordynacji i tempa akcji. Pogoda w Srebrnej Górze jest zaiste nieprzewidywalna. Wielokrotnie zdarzały się upały godne wakacji w Tunezji, diametralny spadek temperatury nocą, a nad ranem ulewa trwająca kolejny tydzień. Dla nas nie jest to przeszkoda, fabułę prowadzimy niezależnie od pogody, ilości wody i temperatury, nasi gracze mogą więc spodziewać się, że będą znosić te same warunki, co ich postaci.
Ale nie ma co się martwić, jeszcze nikt nie umarł na śmierć ;)

5. A gdzie to właściwie jest? I kiedy?
Srebrna Góra, k. Ząbkowic Śląskich, województwo dolnośląskie.
Miejsce w którym przyjdzie Ci spędzić tych kilka dni, dawniej miało pierwszorzędne znaczenie strategiczne, nad miasteczkiem górują imponujące wielkością i pełne klimatu forty XVIII-wiecznej twierdzy górskiej, a sama Srebrna Góra została założona ze względu na wydobycie okolicznych złóż srebra. Dzięki temu w trakcie rozgrywki mamy do dyspozycji pełną różnorodnością terenu od łagodnych łąk, po ostre skały, nasypy, fortyfikacje, pozostałości po wyrobiskach, wąskie tunele i inne fascynujące miejsca.
Noclegi oraz część gry będą miały miejsce w naszej bazie – Warowni. Posiada ona własną wikińską hallę oraz umocnienia w postaci palisady z bramą i wartownią. Do dyspozycji graczy będzie 5 domków, każdy mieszczący po 4 osoby w jednym z dwóch pokojów. Wszystko to zapewni niezapomniany klimat.

Kiedy?
Główne edycje larpa rozgrywamy w formie 10-dniowych turnusów obozów larpowych w czasie wakacji. Oprócz tego w przeciągu roku odbywa się kilka kolejnych weekendowych larpów, w tym tzw. Epilog - nawiązujący fabułą do wydarzeń obozowych, oraz 2-4 inne fabuły, zależnie od zapału i ilości chętnych uczestników.

6. Jaki to będzie typ gry? (jeśli wiesz z czym się jada terenówki, to podpunkt bardzo dla ciebie!)
Będzie to „larp akcji”. Co przez to rozumiemy? Drama jest ważnym elementem gry jednak dla nas ważniejszy będzie realizm i sprzężenie z rzeczywistymi warunkami. Chcemy by emocje były prawdziwe, a nie tylko odgrywane, by gracze przeżywali larpa co najmniej w taki sposób, jak ich postaci. Sam larp będzie obfitował w rozmaite eventy i to w dużej mierze na nich oprze się rozgrywka, przygotowywane przez nas akcje będą cały czas napędzały grę.
W czasie rozgrywki będziemy wywoływać emocje, ale też potęgować je przez adrenalinę, zmęczenie czy warunki atmosferyczne (zimno, deszcz). Bardzo wiele akcji granych jest w nocy, dla podkreślenia efektu strachu czy podtrzymania napięcia. Wykorzystujemy reakcje organizmu na stres i zmęczenie, aby uzyskać odpowiedni efekt emocjonalny u gracza. Przyjeżdżając, możesz być pewien/pewna, że zostaniesz postawiony przed sytuacjami, wymagającymi od Ciebie podejmowania szybkich decyzji pod presją, myślenia intuicyjnego czy pokonywania własnych słabości, tych fizycznych jak i psychicznych, które możesz odkrywać na bieżąco w różnych okolicznościach gry.
Do celów fabularnych wykorzystujemy nasz autorski system gry terenowej, ze stworzonym przez nas światem, rozwijającym się przez ostatnie lata zgodnie z działaniami i decyzjami naszych uczestników. Silberberg to gra akcji o charakterze drużynowym z dodatkowymi indywidualnymi wątkami. Charakter świata gry – fantasy z zabarwieniami historycznymi – jest widoczny w akcentach politycznych, intrygach i spiskach, które gracze mogą prowadzić, ale gra opiera się przede wszystkim na dynamicznych akcjach w terenie, walkach, potyczkach, bitwach, do których dodatkiem są inscenizowane rytuały magiczne i terenowe eksploracje.
Akcja toczyć się przez całą dobę, dlatego również po zajściu słońca prowadzone są wyjścia w teren, często te najbardziej emocjonujące. Świat, w który wejdziesz, spowity jest standardowo wojną i magią, które silnie na siebie oddziałują i przenikają. Dzięki prowadzeniu otwartej fabuły Twoje decyzje będą miały realny wpływ na to w jakim kierunku potoczą się nie tylko losy Twojej postaci, ale całego regionu czy wojny.
Jeśli lubisz się bić, to TUTAJ zapoznasz się ze szczegółowymi regułami walki :)

7. W jakich realiach gramy?
Wykreowany przez nas świat gry pełen jest inspiracji i nawiązań do istniejących historycznie nacji, jednak przy tym niepozbawiony dodatkowej magii. I tak spotkacie tutaj samnijskie plemiona, przemierzające stepy niczym Mongołowie, pełne honoru i przywiązane do tradycji niczym japońscy samurajowie elfy z gór Larion czy tajemniczy lud Qa z dalekiego południa, wznoszący schodkowe piramidy, na szczytach których składają krwawe ofiary bogom. Miejscem gry w roku 2016 jest zaś próbująca odzyskać wolność Wergundia - niegdyś państwo honorowych wojowników o silnej wojskowej tradycji. Gdybyśmy mieli określić konwencję naszego świata, powiedzielibyśmy dark fantasy, jednak jak zawsze znalazłyby się wyjątki, dlatego unikamy kategoryzowania.
To, co w ramach świata gry będzie was otaczało, będzie bardzo dynamiczne – nie zawsze będziemy w stanie utrzymać daną lokację bez przerwy w jednym stanie przez kilka dni, jednak możecie być pewni, że w pewne miejsca będziecie mogli zajrzeć o każdej porze dnia i nocy i odnaleźć tam coś godnego uwagi. Dodatkowo czeka Was wiele jednorazowych i niepowtarzalnych akcji, zarówno w samej Warowni, jak i na otaczającym ją terenie. Spodziewać się możecie, że wyciśniemy co tylko się da z dobrodziejstw srebnogórskiej ziemi – fortów, lasów czy sztolni, czyniąc z nich miejsce wyjątkowych wydarzeń, w których, mamy nadzieję, nie zawahacie się wziąć udziału.

8. Jak gramy?
Stawiamy sobie za cel przygotowywanie akcji możliwie najstaranniej, mając na uwadze możliwe do użycia środki finansowe i ludzkie. Kadra "Silbera" angażuje się maksymalnie, 24/7 w powierzone nam zadania, ale i tak efekt końcowy zależy od tego, czy i Ty zaangażujesz się w akcję razem z nami - tylko wtedy nabierze ona sensu. Gra trwa non stop, staramy się, aby było jak najmniej zastojów pomiędzy zdarzeniami i by tempo gry nie spadało nawet na chwilę. Ciągle musisz być przygotowany na możliwość ataku, wyjścia, ucieczki, ratowania życia swojego czy innych, negocjacje, dyplomację, zasadzki, zamachy, porwanie, szantaże i wszystko, co tylko może się przydarzyć w każdej chwili - w środku nocy, w czasie posiłku czy podczas zwykłego wyjścia do łaźni. Gra nie daje żadnych taryf ulgowych w tym chaotycznym świecie ogarniętym przemocą i intrygami.

9. Jakie obowiązują nas (wszystkich!) zasady?
W czasie gry posługujemy się opracowaną przez nas mechaniką, którą wielokrotnie testowaliśmy, wprowadzając zmiany potrzebne do osiągnięcia jej wysokiego poziomu. Z całością można zapoznać się na naszej stronie internetowej naszej stronie internetowej. . W kwestii walki staramy się łączyć elementy immersyjne z czysto mechanicznymi – istnieje u nas określona liczba trafień, jakie postać może otrzymać przed utrata zdolności do walki, jednak trafienia mają różną kategorię, w zależności od trafionej części ciała i rodzaju broni jaką zadano cios. Najcięższe rany wymagać będą operacji. Mechanika pancerzy jest również pewną wypadkową – zamiast stosowanego często w tym wypadku systemu punktowego, wprowadziliśmy kategorię obrażeń, jakie dany pancerz jest w stanie zablokować. W praktyce pozwala to oddać rzeczywistą ochronę pancerzy, zwłaszcza tych najcięższych, jednak pamiętajcie, że w górach lekka skórznia może być dużo lepsza niż zbroja płytowa, nawet jeśli nie chroni tak dobrze przed ranami.
Ważnym elementem naszego świata jest magia. Podzielić ją można na dwa rodzaje: magię, którą stosuje się w walce i magię rytualną. W tym pierwszym przypadku magowie tworzą z dostępnych słów zaklęcia, którym zatwierdzający MG przypisuje określony efekt oraz koszt. Daje to pole do twórczego popisu dla wszystkich lubiących kombinować nad składaniem wymyślnych czarów, jak również przynosi radość fanom ciskania kulami ognia w swoich wrogów. Magia rytualna wymaga natomiast kręgu opatrzonego w stosowne symbole i komponenty. Powodzenie i efekt rytuału zależą od jego przebiegu, widowiskowości i poprawności. Rytuały są każdorazowo akceptowane przez MG, który określa jego skutek. W przypadku najpoważniejszych rytuałów udostępniamy dla efektu pirotechnikę.
W czasie gry przyjdzie Wam zmierzyć się z niejednokrotnie liczniejszym przeciwnikiem. Bardzo często jedna osoba reprezentować będzie kilka postaci, „zastępujących się” po śmierci poprzedniej. Jednak w każdym takim przypadku liczba tych postaci jest ściśle określona, więc tylko od Was samych zależy, czy podołacie przewadze, czy się ugniecie – tutaj nie zaznacie sztucznie moderowanych starć!

Te edycje Silbera, które są przeznaczone dla pełnoletnich graczy, toczyć się będą w systemie full touch, dopuszczone jest również picie alkoholu w czasie gry, jednak pamiętajcie, że Srebrna Góra to nie plaża i wyjście zbyt pijanym w teren jest po prostu śmiertelnie niebezpieczne, dlatego też osoby ewidentnie pijane nie będą wypuszczane poza Warownię do czasu wytrzeźwienia.

 

obozy
 
OBOZY 2017
informacje i zgłoszenia na
SILBERBERG

 

obozy
 
WSZYSTKO
o obozach


DLA NAJMŁODSZYCH

 

obozy
 
26 -28 maja
prolog obozów czytaj więcej...
 

obozy
 
15-18 czerwca
terenowy larp bitewny czytaj więcej...
 

obozy
 
24 -27 sierpnia
dla dorosłych uczestników
WALKA I POLITYKA

czytaj więcej...
 

Licznik
 
Organizator obozu:

 

Logowanie
 
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 

Copyright © 2009 Kortunal - Turystyka i Przygoda
Wykorzystanie materiałów zawartych w serwisie bez zgody właściciela zabronione.