Nowości 2018
Dodane przez Yngvild dnia Marzec 16 2018 05:59:30
Co nowego w tym roku w grze


Dziesiątki rozmów z Wami oraz kilkadziesiąt odpowiedzi w ankiecie poobozowej, skłoniły nas do przeprowadzenia kilku istotnych korekt w systemie i kilku ważnych akcji informacyjnych. Cel – jak najbliższe skomunikowanie Waszych potrzeb i marzeń z naszymi projektami.
Co więc nowego w tym roku:

Zgłaszanie postaci – zmieniamy je całkowicie. Od teraz będzie to prosta podstawowa ankieta, na podstawie której dopasujemy Waszą postać do wątku fabularnego. Kontaktując się z graczem bezpośrednio będziemy konsultować też cechy postaci, tak, żeby możliwie dopasować koncepcję gracza do naszej koncepcji scenariusza.

Kanon Postaci – pojawia się absolutnie nowy twór. To swoista "galeria" postaci fabularnych, które wystąpiły w rozmaitych wydarzeniach i miały znaczenie – mniejsze lub większe – dla swiata gry. Na tej liscie znajda się przede wszystkim ważne postaci graczy, które wywarły swój wpływ na swiat gry.
Kanon postaci otwiera przed graczami (a raczej porządkuje) określone możliwości. Postaci z tej listy mogą liczyć na indywidualne wątki, które ze względu na ich zaangażowanie w realia swiata da się łatwiej tworzyć. Otrzymają także możliwość rozbudowywania swoich osiągnięc, planowania określonych celów w swiecie gry, takich jak pozycja polityczna, majątek, własna organizacja, ale także prywatnych motywów, jak dokonanie swojej zemsty albo zyskanie czegos dla swoich bliskich.
Do kanonu wpisana będzie mogła być postać, która aktywnie wzięła udział w minimum dwóch (dowolnych) larpach.

Postaci magiczne – ze względu na konieczną korektę realiów odgrywanego świata postanowiliśmy nieco podnieść rangę postaci, używających magii i pokrewnych umiejętności. Tym samym konieczne stało się limitowanie ilości tych postaci. Zgłaszając postać "magiczną" dokładnie wypełniajcie ankietę i spodziewajcie się konsultacji z organizatorami.


Zmiany techniczne:


Broń – w ciągu najbliższych lat będziemy się starać całkowicie zmienić asortyment "zbrojowni" na lateksowe repliki broni białej. Stopniowo będziemy też wycofywać z użycia rurkowe "miecze" oraz broń, która nie spełnia kryterium wyglądu zbliżonego do oryginałów. Pamiętajcie o tym, jeśli chcecie przywieźć swoją broń – w tym roku "pały" nie wchodzą do gry.

Stroje – wielu gracz komponuje swoje własne, ale z naszej strony obowiązujemy się do podniesienia jakości tych, które z naszych szaf trafią do graczy. Wycofujemy zszargane workowate tuniczki na rzecz strojów prostych i użytkowych, wzorowanych na rekonstrukcyjnych.

Amulety i artefakty – podnosimy wymagania odnośnie przedmiotów w grze, a zwłaszcza tych o znaczeniu magicznym. Użycie symboli, właściwy materiał i forma będą kryterium uznania czegoś za "umagicznione".

Ekonomia – dotychczas nie udawało się nam uzyskać w grze rzeczywistego znaczenia dla zdobywanych dóbr czy profitów, ale podejmiemy tę próbę jeszcze raz. To, co zdobędziecie w czasie gry, będzie miało znaczenie.

Konsultacje z MG
– każda osoba, która zgłosi swoją postać do gry, będzie mogła liczyć na kontakt e-mail z przydzielonym jej "konsultantem" kadrowym. Pomożemy nie tylko przy tworzeniu postaci, ale także przy kompozycji stroju, tworzeniu wyposażenia, opanowaniu zasad gry. Przed grą.