Silberberg Larp
 

MENU
 
 

obozy
 
OPIS ŚWIATA
pełna wersja do pobrania lub czytania online
 

obozy
 
Zapraszamy do czytelni!

naszych tekstów zawiera opowiadania, wspomnienia, anegdotki i inne teksty fabularne, spisywane przez kadrę i uczestników od początku Silberbergu, od 2004 roku. Większosć tekstów to opowiadania ze swiata gry.
 

obozy
 
Nowość!

Nazwiska, które warto znać, czyli postaci znaczące dla świata gry.
 

Partnerzy:
 
Nasi partnerzy:






 

obozy
 
SILBERSPACE

LARP + ASG
Zapraszamy na stronę nowego projektu larpa w klimacie military sci-fi.
 

obozy
 
AUTORZY ZDJĘĆ
Zdjęcia, używane na stronie, robili:
REKOGRAFIA - Bartek Janiczek
Kamila "Raisa" Miśkiewicz
Zbyszek Rabenda
Kasia "Demon" Urbanik
Ola Gierko
Magdalena Baraniak
Autorzy montaży i grafik:

Magdalena "Indiana" Baraniak
Paula "Aver" Wajgelt Barbara "Powój" Węgrzecka
 

Witamy
 
itaj na stronie naszego świata gry!

Silberberg to wielodniowa gra fabularna (larp) w klimacie fantasy. Dynamiczna, przygodowa gra akcji, zazwyczaj rozgrywana w terenie, już od 14 lat gromadzi w Srebrnej Górze młodych fascynatów fantastycznych przeżyć.

Główną fabułę gry stanowią 10-dniowe larpy wakacyjne, uzupełnieniem są krótkie weekendowe epizody, a także rozgrywki w systemie pbf-rpg i sesje strategiczne, grane przez internet.

Na tej stronie znajdziesz wszystkie informacje, które mogą przydać się graczowi na dowolnym poziomie zaangażowania.

 

Larpy 2019
 


Larpy spod znaku SILBERBERG na rok 2019
W tym roku postanowiliśmy od razu zaprezentować wam wszystkie planowane na ten moment projekty tegoroczne wraz z ich terminami oraz podstawowymi informacjami. Pamiętajcie, że do 10.03 obowiązują ceny first minute. Rezerwacji można dokonać za to pod TYM adresem. Wszelkie informacje o warunkach zakwaterowania, dojazdach, oraz organizatorach znajdziecie o TUTAJ. Do zapoznania się z pełną ofertą zapraszamy na stronę http://obozy-wakacyjne.pl/. Prezentowaną w tym roku ofertę dzielimy na trzy działy:
    ▪ LARPY WAKACYJNE - Organizowane są w formie siedmiodniowych turnusów, gdzie fabuła trwa nieprzerwanie przez całą dobę niezależnie od czynności wykonywanych przez uczestników. Gra animowana jest przez zespół kadry obsługujący wydarzenia pojawiające się w trakcie gry - zarówno takie które zależne są od działań uczestników jak i niezależne od nich. Niektóre turnusy mają ograniczenia wiekowe.
    ▪ LARPY WEEKENDOWE - Larpy trwające od jednego do czterech dni maksymalnie, obejmujące najczęściej weekend aby ułatwić uczestnikom udział. Tego typu rozgrywki odbywają się w ciągu całego roku. Fabuła również trwa tutaj nieprzerwanie przez cały okres rozgrywki niezależnie od działań uczestników. Ciężar animacji jednak spoczywa tu na działaniach graczy i podejmowanych przez nich decyzjach oraz działaniach.
    ▪ LARPY SILBERSPACE - Są to larpy inspirowane światem Silberberg jednak rozgrywają się one w świecie dalekiej alternatywnej rzeczywistości i są niezależne od podejmowanych działań na Larpach Weekendowcyh jak i Larpach Wakacyjnych. Larpy te opierają się o sprzęt ASG oraz klimat survivalowy.



LARPY SIBERBERG WAKACYJNE
Osadzone w rozbudowanym świecie przesyconym magią i tajemnicą. Autorska mechanika, oraz fabuła animowana od początku do końca przez profesjonalny zespół znający każdy aspekt świata na wylot. Postaci wcześniej zgłoszone do przygody mają dopasowane personalne wątki, a z czasem stają się integralną częścią świata jako postaci kanoniczne. Turnusy trwają siedem dni, zaś fabuła od momentu rozpoczęcia trwa nieprzerwanie aż do finału rozgrywki czyli końcowej uczty. Uczestnik niezależnie od tego czy śpi, je czy idzie na patrol - jest ciągle częścią rozgrywki. Ciężar animowania opowieści spoczywa tutaj na kadrze obsługującej rozliczne lokacje, oraz zapewniającej zaplecze scenograiczno-aktorsko-efektowe. Taki turnus jest świetny na rozpoczęcie przygody z larpami, niezależnie od wieku, ze względu na to, że pozwala na pełne zanurzenie się w opowieści.

5-11.07 - SILBERBERG URWIS - Siedmiodniowa fabuła przeznaczona dla najmłodszych uczestników (8-13lat). Fabuła dostosowana do wieku uczestników, pozwalająca na zostanie bohaterem magicznego świata Silberbergu. Zajęcia animowane są przez doświadczonych kadrowiczów. Chcesz oderwać młodego członka rodziny sprzed ekranu komputera/smartfona i zachęcić do aktywnego spędzania czasu? To idealny sposób.

12-18.07 - SILBERBERG: I nastał pokój. - RUN PIERWSZY. Termin dla młodszych uczestników (13-16 lat). Przygodowy larp w terenie, oparty na prostych, lokalnych motywach, w których nie zabraknie jednak wyzwań i zagrożeń, mistycyzmu i tajemnic.
Po wyczerpującej wojnie na ziemiach teralskich kniaziów zapanował długo oczekiwany pokój, zawarty między władcami i armiami. Czy zwykłym ludziom, mieszkańcom osady przy szlaku, także przyniesie wytchnienie?..

19-25.07 - SILBERBERG: I nastał pokój. - RUN DRUGI. Termin dla starszych uczestników (od 16lat). Przygodowy larp w terenie, oparty na prostych, lokalnych motywach, w których nie zabraknie jednak wyzwań i zagrożeń, mistycyzmu i tajemnic.
Po wyczerpującej wojnie na ziemiach teralskich kniaziów zapanował długo oczekiwany pokój, zawarty między władcami i armiami. Czy zwykłym ludziom, mieszkańcom osady przy szlaku, także przyniesie wytchnienie?..

26.07 – 01.08 - SILBERBERG: Deszcz nad górami - RUN PIERWSZY. Termin dla starszych uczestników (od 16lat). Przygodowy larp w terenie, zaangażowana w świecie gry fabuła, oparta na trwających wątkach, z dużą ilością mistycyzmu i starć bojowych.
Mocarstwa wycofały armie i zawarły traktaty, te jednak nie dotyczą małych graczy, wodzów i watażków, którzy zechcą wydrzeć coś dla siebie na podzielone teralskiej ziemi. Nie dotyczą też sił, które toczą swoją wojnę ponad głowami śmiertelników…

4.08 - 10.08 - SILBERBERG: Deszcz nad górami - RUN DRUGI. Termin dla starszych uczestników (od 16lat). Przygodowy larp w terenie, zaangażowana w świecie gry fabuła, oparta na trwających wątkach, z dużą ilością mistycyzmu i starć bojowych.
Mocarstwa wycofały armie i zawarły traktaty, te jednak nie dotyczą małych graczy, wodzów i watażków, którzy zechcą wydrzeć coś dla siebie na podzielone teralskiej ziemi. Nie dotyczą też sił, które toczą swoją wojnę ponad głowami śmiertelników…


LARPY SIBERBERG WEEKENDOWE
Larpy trwające najczęściej od dwóch do czterech dni, obejmując w tym weekend. Planowane są pod kątem starszych uczestników którzy nie mogą sobie pozwolić na dłuższy wyjazd ze względu na życiowe zobowiązania. Tutaj ciężar opowieści spoczywa przede wszystkim na uczestnikach, ponieważ ich postaci są integralną częścią tej historii, pozostanie biernym obserwatorem jest prawie, że niemożliwe ze względu na to, że każda decyzja gracza się liczy. Na larpy weekendowe przyjmujemy też mniejsze ilości graczy.

18-20.01 - SILBERBERG: Gospoda Zimowa - Weekendowa edycja larpa Silberberg, stacjonarny larp w pensjonacie, w klimacie zimowego balu z akcentami mistycznymi i horrorem.
Zimowe Święto w górskim zajeździe przy jednym z ofiryjskich szlaków może nabrać niespodziewanych akcentów…

26-27.01 - SILBERBERG: Przetrwaj! - Weekendowa edycja larpa Silberberg, zimowa przygodowa gra w terenie. 12 h intensywnej gry, nastawionej na konfrontację między graczami.
W niedostępnych, zamarzniętych górach ukryte jest coś, co może zmienić losy świata. Wielu chciałoby to zdobyć… ale najpierw muszą przeżyć w sytuacji, gdy zagrożeniem jest nie tylko przeciwnik i zimowa aura. Coś jeszcze czai się w ciemności...

24-26.05 - SILBERBERG: Dzieci Stepu - Weekendowa edycja larpa Silberberg, intensywna przygodowa gra w terenie w klimacie stepowo-koczowniczym.
Z samnijskich stepów zwykle przychodziło śmiertelne zagrożenie dla świata. Tym razem być może będzie to ratunek…

15 - 18.08 - SILBERBERG: Długa droga do domu - Przeznaczona dla osób pełnoletnich i mocno zaangażowana w świat gry fabuła, pełna dramatów i dylematów moralnych, brutalnych walk i mrocznego mistycyzmu.
Przez długie dziesięciolecia wojny i niewoli Północ straciła wiele – między innymi tysiące swoich mieszkańców, uprowadzonych w niewolę na dalekie Zapołudnie. Teraz, gdy wojna się zakończyła, czy ci, którzy przeżyli niewolę, zdołają zrzucić kajdany? Czy zrobią pierwszy krok na długiej drodze do domu? Czy może okaże się, że dom jest już zupełnie gdzie indziej….

04 – 06.10 - SILBERBERG: Epilog - Fabuła tego epizodu będzie zależna od wydarzeń na obozach larpowych, stanowiąc zakończenie i post scriptum dla ich głównych wątków. Z pewnością nie zabraknie motywów mistycznych ani walki.

LARPY SILBERSPACE
Larpy osadzone w świecie science fiction inspirowanym śwaitem Silberberg. Główną rolę rozgrywa tutaj ASG, oraz elementy survivalowe. Fabuła toczy się nieprzerwanie, a grupy mają swoich opiekunów prowadzących którzy pomagają graczowi w uzupełnianiu wiedzy o świecie.

10 -12.05 - SILBERSPACE: Misja na Orini - RUN DRUGI. Re-edycja pierwszej fabuły w skróconej, skoncentrowanej wersji. Przygodowo-wojenny larp w klimacie sci-fi mieszanym z fantasy, bazujący na strzelance ASG, z elementami survivalu. Gra mocno nastawiona na konfrontacje między graczami.
Na odległej planecie na obrzeżach zamieszkałej Srebrnej Przestrzeni utracono kontakt z placówką naukową. Trzy oddziały rywalizują, by odkryć, co stało się z naukowcami.

26 -29.08 - SILBERSPACE: Dzieci Ei - RUN PIERWSZY. Przygodowo-wojenny larp w klimacie sci-fi mieszanym z fantasy, bazujący na strzelance ASG, z elementami survivalu. Gra silnie nastawiona na konfrontację między graczami.
W zamieszkałym obszarze galaktyki, w Srebrnej Przestrzeni, trzy mocarstwa toczą wyścig o wiedzę i zasoby. Czy zrozumieją ostrzeżenia, jakie znaleźli, czy zignorują je, aż będzie za późno…

26.10 - SILBERSPACE: W przestrzeń - RUN PIERWSZY. Larp typu chamber (w zamkniętym pomieszczeniu) w klimacie sci-fi mieszanym z fantasy. Akcja rozgrywać się będzie na statku kosmicznym, którego pomieszczenia reprezentować będzie świetnie wyposażone i przygotowane wnętrze escape-roomu SpaceQuest we Wrocławiu.
Co zostało zdobyte lub stracone na planetach, to jedno. Drugie – to co trzeba będzie obronić w kosmosie, i przed jakim wrogiem…
 

larpy zimowe
 
LARPY ZIMOWE


W styczniu 2019 roku będziemy organizować dwa larpy!

„Gospoda Zimowa” – 18-20.01.2019 r. – larp stacjonarny w ogrzewanym obiekcie i najbliższych okolicach. Będzie obejmował wątki towarzysko – kryminalne, mistyczne, przygodowe oraz polityczne. Charakter gry – raczej towarzysko-konwersacyjny, z elementami magii, możliwe elementy walki.
CENA: 450zł
MIEJSCE: Dom nad Srebrną Rzeką
DOJAZD: Autokar podstawiony do Wrocławia
MINIMALNY WIEK: 14 lat
INFORMACJE FABULARNE: Antyczne państwo Ofir, okolice jednego z miast-państw, Messyna. Na ziemiach bogatego właściciela ziemskiego, w pewnej gospodzie organizowane są coroczne obchody związane z zimowym świętem. Zaproszeni są przede wszystkim znajomi i przyjaciele rodziny, ale wieść niesie, że przybędzie też możny gość z Senatu. Jednak w taki wieczór jak ten drzwi karczmy są otwarte dla każdego kto zechce szukać schronienia, nie ważne czy będzie to bogaty kopiec czy obdarty wagabunda. To święto jednak będzie wyjątkowe i zapadnie na długie lata w pamięć wszystkich obecnych...

„Przetrwaj!” - 25-27.01.2019 r. – larp terenowy, wymagający fizycznie, z elementami survivalu, w trybie pvp czyli nastawiony na bezkompromisową walkę przeciwnych oddziałów. Główny wątek gry będzie oscylował wokół spraw mistycznych, z wojną i polityką w tle.
CENA: 350zł
MIEJSCE: Srebrna Góra
MINIMALNY WIEK: 16 lat
INFORMACJE FABULARNE: Wśród wysokich szczytów gdzie hula zimowy wiatr rozgrywa się niebezpieczna gra. Ten kto zwycięży otrzyma bardzo potężną broń przeciw swemu przeciwnikowi. Jednak największym wrogiem może okazać się nie człowiek po drugiej stronie wyciągniętej broni, a przyjaciel stojący przy twoim boku w szyku. Jak wiele poświecisz by wygrać?


Formularz do zgłoszenia udziału znajdziecie TUTAJ.
Zapraszamy też do śledzenia wydarzenia na facebooku w celu uzyskania większej ilości informacji.

W razie pytań prosimy o kontakt pod adresem mailowym info@silberberg.pl
 

Silber pbf
 
SILBERBERG RPG




Mamy zbyt wiele historii do opowiedzenia, a zbyt mało czasu na larpy. Zapraszamy do podróży w niedostępne zakamarki świata Silbera, do miejsc, których nigdy na larpach nie odwiedzimy, ale możemy je opowiedzieć.
W tym wydarzeniu znajdziecie wszystkie informacje, towarzyszące prowadzonym opowieściom fabularnym, będziemy tu publikować wstępy do sesji fabularnych, pisanych przez forum, a także różne detale, komentarze, ilustracje w trakcie trwania sesji. Pojawią się tu opisy poszczególnych historii oraz ankieta zgłoszeniowa dla chętnych.

WARUNKI UCZESTNICTWA w grze przez forum:

    ▪ Konto na forum: link
    ▪ Udział w larpie Silberberg w przeciągu ostatnich kilku lat.
    ▪ Zgłoszenie postaci przez ankietę, która będzie udostępniona w wydarzeniu.

Uczestnictwo w sesji wymaga odpisu w wątku około 1-2 razy w ciągu tygodnia, ewentualnie w przypadku problemów z czasem prosimy o uprzedzenie o nieobecności. Odpis nie musi być długi.
w okresach świąt oraz w czasie sesji akademickiej (koniec stycznia-koniec lutego) sesje będą wstrzymywane lub wpisy będą rzadsze.
Ilość graczy w sesjach wirtualnych – do ok. 10 osób w jednej sesji
każdy prowadzący Mistrz Gry będzie się starał prowadzić każdą postać indywidualnie, jednak będzie to zależało od ilości uczestników
❗ W toku gry fabularnej jest możliwość zorganizowania sesji na żywo. ❗


Formularz do zgłoszenia udziału znajdziecie TUTAJ.
Zapraszamy też do śledzenia wydarzenia na facebooku w celu uzyskania większej ilości informacji.
W razie pytań prosimy o kontakt pod adresem mailowym info@silberberg.pl
 

Rekwizytornia
 

EKWIPUNEK DLA BOHATERA


Z przyjemnością ogłaszamy zawiązanie współpracy ze
sklepem larpowym REKWIZYTORNIA!
Dla każdego uczestnika obozów larpowych Silberberg 2018 mamy
zniżkę 10% na cały asortyment Rekwizytorni!
Zarezerwuj miejsce na obozie:

i potwierdź rezerwację zaliczką, aby otrzymać specjalny kod rabatowy do wykorzystania do terminu obozu.
Oprócz zniżki 10% uczestnicy naszych obozów młodzieżowych mogą liczyć na dalsze zniżki w ofercie Rekwizytorni (wkrótce zostanie otwarty dział dla najmłodszych!), a także podjąć szansę, by wygrać znakomitej jakości broń larpową w konkursie. Do udziału w konkursie zapraszamy już wkrótce na nasz FANPAGE .

Oferta obejmuje: obóz dla dzieci "Urwis", obozy larpowe "Silberberg 2018", a także obóz larp "Silberspace".
 

Nowości 2018
 
Co nowego w tym roku w grze


Dziesiątki rozmów z Wami oraz kilkadziesiąt odpowiedzi w ankiecie poobozowej, skłoniły nas do przeprowadzenia kilku istotnych korekt w systemie i kilku ważnych akcji informacyjnych. Cel – jak najbliższe skomunikowanie Waszych potrzeb i marzeń z naszymi projektami.
Co więc nowego w tym roku:

Zgłaszanie postaci – zmieniamy je całkowicie. Od teraz będzie to prosta podstawowa ankieta, na podstawie której dopasujemy Waszą postać do wątku fabularnego. Kontaktując się z graczem bezpośrednio będziemy konsultować też cechy postaci, tak, żeby możliwie dopasować koncepcję gracza do naszej koncepcji scenariusza.

Kanon Postaci – pojawia się absolutnie nowy twór. To swoista "galeria" postaci fabularnych, które wystąpiły w rozmaitych wydarzeniach i miały znaczenie – mniejsze lub większe – dla swiata gry. Na tej liscie znajda się przede wszystkim ważne postaci graczy, które wywarły swój wpływ na swiat gry.
Kanon postaci otwiera przed graczami (a raczej porządkuje) określone możliwości. Postaci z tej listy mogą liczyć na indywidualne wątki, które ze względu na ich zaangażowanie w realia swiata da się łatwiej tworzyć. Otrzymają także możliwość rozbudowywania swoich osiągnięc, planowania określonych celów w swiecie gry, takich jak pozycja polityczna, majątek, własna organizacja, ale także prywatnych motywów, jak dokonanie swojej zemsty albo zyskanie czegos dla swoich bliskich.
Do kanonu wpisana będzie mogła być postać, która aktywnie wzięła udział w minimum dwóch (dowolnych) larpach.

Postaci magiczne – ze względu na konieczną korektę realiów odgrywanego świata postanowiliśmy nieco podnieść rangę postaci, używających magii i pokrewnych umiejętności. Tym samym konieczne stało się limitowanie ilości tych postaci. Zgłaszając postać "magiczną" dokładnie wypełniajcie ankietę i spodziewajcie się konsultacji z organizatorami.


Zmiany techniczne:


Broń – w ciągu najbliższych lat będziemy się starać całkowicie zmienić asortyment "zbrojowni" na lateksowe repliki broni białej. Stopniowo będziemy też wycofywać z użycia rurkowe "miecze" oraz broń, która nie spełnia kryterium wyglądu zbliżonego do oryginałów. Pamiętajcie o tym, jeśli chcecie przywieźć swoją broń – w tym roku "pały" nie wchodzą do gry.

Stroje – wielu gracz komponuje swoje własne, ale z naszej strony obowiązujemy się do podniesienia jakości tych, które z naszych szaf trafią do graczy. Wycofujemy zszargane workowate tuniczki na rzecz strojów prostych i użytkowych, wzorowanych na rekonstrukcyjnych.

Amulety i artefakty – podnosimy wymagania odnośnie przedmiotów w grze, a zwłaszcza tych o znaczeniu magicznym. Użycie symboli, właściwy materiał i forma będą kryterium uznania czegoś za "umagicznione".

Ekonomia – dotychczas nie udawało się nam uzyskać w grze rzeczywistego znaczenia dla zdobywanych dóbr czy profitów, ale podejmiemy tę próbę jeszcze raz. To, co zdobędziecie w czasie gry, będzie miało znaczenie.

Konsultacje z MG
– każda osoba, która zgłosi swoją postać do gry, będzie mogła liczyć na kontakt e-mail z przydzielonym jej "konsultantem" kadrowym. Pomożemy nie tylko przy tworzeniu postaci, ale także przy kompozycji stroju, tworzeniu wyposażenia, opanowaniu zasad gry. Przed grą.
 

Silberspace
 
LARP SILBERSPACE


Przedstawiamy nasz nowy projekt larpowy!

Świat Silberbergu zyskuje drugie oblicze. W wersji sci-fi z odrobiną fantasy otwieramy nową linię fabularną larpów na bazie strzelanek airsoft. Nowa wersja swiata gry jest bezposrednim nawiązaniem do Silberbergu, znajdziecie tam analogiczne rasy i nacje, rozmaite analogie, które mogą wzbudzić usmiech u weteranów "Silbera". Warto jednak zauważyć, że SilberSpace NIE JEST BEZPOŚREDNIĄ KONTYNUACJĄ obecnego swiata gry i nie ma żadnego wpływu na wydarzenia w Silberbergu.

Gra łączy elementy symulacji bojowej z użyciem broni ASG oraz klasyczną walką bronią bezpieczną w obrębie rozbudowanej fabuły larpowej. Jako, że ta jest nastawiona na dość dużą dostępność broni, klasyczna pula trafień dla środowiska ASG została zwiększona.Gracz prowadzi postać, której charakter sam kreuje, do dyspozycji mając liczne umiejętności techniczne jak i magiczne, zwiększające różnorodność taktyki i stylu prowadzenia rozgrywki. Całość dopełniają pełne ruin dawnych fortów tereny otaczające twierdzę Srebrna Góra oraz spora ilość pirotechniki zwieszająca realność pola walki.

Więcej informacji na SILBERSPACE.pl

 

obozy
 
STREFA FORMALNOŚCI

CENY, TERMINY, REZERWACJA
Zapraszamy na naszą stronę organizacyjną
OBOZY-WAKACYJNE.pl
 

obozy
 

Tutaj znajdziesz aktualny
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
na larpy w 2019 r.
 

facebook
 
Aktualnosci, konkursy, zapowiedzi, liczna społecznosć Silberowiczów - zapraszamy :)
 

kortunal
 
Organizator:

 

Baza WAROWNIA
 
Nasza kwatera larpowa
WAROWNIA

 

Logowanie
 
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 

Copyright © 2009 Kortunal - Turystyka i Przygoda
Wykorzystanie materiałów zawartych w serwisie bez zgody właściciela zabronione.