Silberberg Larp
 

MENU
 
 

obozy
 
OPIS ŚWIATA
pełna wersja do pobrania lub czytania online
 

obozy
 
Zapraszamy do czytelni!

naszych tekstów zawiera opowiadania, wspomnienia, anegdotki i inne teksty fabularne, spisywane przez kadrę i uczestników od początku Silberbergu, od 2004 roku. Większosć tekstów to opowiadania ze swiata gry.
 

obozy
 
Nowość!

Nazwiska, które warto znać, czyli postaci znaczące dla świata gry.
 

Partnerzy:
 
Nasi partnerzy:






 

obozy
 
SILBERSPACE

LARP + ASG
Zapraszamy na stronę nowego projektu larpa w klimacie military sci-fi.
 

obozy
 
AUTORZY ZDJĘĆ
Zdjęcia, używane na stronie, robili:
REKOGRAFIA - Bartek Janiczek
Kamila "Raisa" Miśkiewicz
Zbyszek Rabenda
Kasia "Demon" Urbanik
Ola Gierko
Magdalena Baraniak
Autorzy montaży i grafik:

Magdalena "Indiana" Baraniak
Paula "Aver" Wajgelt Barbara "Powój" Węgrzecka
 

Witamy
 
itaj na stronie naszego świata gry!

Silberberg to wielodniowa gra fabularna (larp) w klimacie fantasy. Dynamiczna, przygodowa gra akcji, zazwyczaj rozgrywana w terenie, już od 14 lat gromadzi w Srebrnej Górze młodych fascynatów fantastycznych przeżyć.

Główną fabułę gry stanowią 10-dniowe larpy wakacyjne, uzupełnieniem są krótkie weekendowe epizody, a także rozgrywki w systemie pbf-rpg i sesje strategiczne, grane przez internet.

Na tej stronie znajdziesz wszystkie informacje, które mogą przydać się graczowi na dowolnym poziomie zaangażowania.

 

Larpy 2018
 
OBOZY i WEEKENDY LARPOWE 2018

KLIKNIJ! Tu znajdziesz skrót naszych planów na bieżący rok.
Po szczegółowe informacje formalne zapraszamy na OBOZY-WAKACYJNE.pl - stronę organizacyjną naszych larpów – tam znajdziesz wszystko o terminach, cenach, miejscach, rezerwacjach i formalnościach.

Bieżące aktualności, teksty fabularne, zdjęcia i zapowiedzi znajdziesz na naszej stronie w serwisie społecznościowym Facebook - zapraszamy na nasz fanpage.

 

Rekwizytornia
 

EKWIPUNEK DLA BOHATERA


Z przyjemnością ogłaszamy zawiązanie współpracy ze
sklepem larpowym REKWIZYTORNIA!
Dla każdego uczestnika obozów larpowych Silberberg 2018 mamy
zniżkę 10% na cały asortyment Rekwizytorni!
Zarezerwuj miejsce na obozie:

i potwierdź rezerwację zaliczką, aby otrzymać specjalny kod rabatowy do wykorzystania do terminu obozu.
Oprócz zniżki 10% uczestnicy naszych obozów młodzieżowych mogą liczyć na dalsze zniżki w ofercie Rekwizytorni (wkrótce zostanie otwarty dział dla najmłodszych!), a także podjąć szansę, by wygrać znakomitej jakości broń larpową w konkursie. Do udziału w konkursie zapraszamy już wkrótce na nasz FANPAGE .

Oferta obejmuje: obóz dla dzieci "Urwis", obozy larpowe "Silberberg 2018", a także obóz larp "Silberspace".
 

Fabuła 2018
 
BITWA NARODÓW
Fabuła larpów wakacyjnych 2018


Decyzja co do lokalizacji i formy fabuły 2018 była wyjątkowa. Zwykle kierowaliśmy się koncepcjami na otoczenie gry, cechami danego miejsca i kultury, które chcieliśmy zaprezentować, tym razem jednak zaważyły inne czynniki.
A właściwie jeden, najważniejszy.
Wojna, którą bez mała można nazwać światową.
Od trzech lat naszym światem gry rządzi wielki światowy konflikt. Od czasu odkrycia dróg na Zapołudnie (2014, rok w grze 895, tymczasem mamy rok 938) ani na chwilę wojna ta nie ustawała. Wysiłek wojenny, gigantyczne armie, ścierające się na kolejnych polach bitew, kolejne bohaterskie zrywy i ostatnie bastiony… W naszej opinii konflikt ten wymaga zakończenia na miarę emocji, jakie wzbudzał. Nie chcieliśmy zostawić go by wygasł w tle - spowodowany został wydarzeniami fabularnymi i z roku na rok coraz większy udział miały w nim bezpośrednie decyzje graczy i postaci, a coraz mniejszy - nasze decyzje poza grą.

Więc wreszcie nadchodzi finał. Ostatnia wielka bitwa tej wojny. Być albo nie być dla Północy albo Zapołudnia. Zwycięzca weźmie, co zdoła. Przegrany ugnie kolana i będzie musiał zgodzić się na narzucone warunki.
Jeśli jednak myślicie, że planujemy na ten rok grę typu bitewniak… to macie rację tylko troszeczkę. Tym razem o zwycięstwie zdecyduje nie tylko siła uderzenia, nie tylko kolejne zdobyte lub obronione punkty.
W grze są strategiczne posunięcia, planowane przez dowódców przez ostatnie miesiące.
Zaplecze medyczne, w którego rękach będzie życie i zdrowie walczących.
Ludność cywilna, której wsparcie to być albo nie być dla transportu, zaopatrzenia, logistyki, a której przyjdzie wiele wycierpieć, zanim przez pola przetoczą się tysięczne armie.
Dziesiątki różnych nitek, splatających się w działaniu, ludzie nauki, ludzie pieniądza, ludzie wiary, agenci wywiadu, zwykli cywile.
I oni, walczący uparcie już któryś rok, na swojej ziemi, albo tysiące mil od domu. Dla ideałów i za wolność, dla pieniędzy i zysków, dla chwili chwały i z braku innego wyjscia. Żołnierze i najemnicy walczących armii.
Ostateczna bitwa o kształt świata rozegra się w samym centrum Północy, miejscu, które Zapołudnie wyznaczyło sobie na cel podboju.
Pod Akwirgranem.


SKRÓT INFORMACJI
Jakie motywy i wątki będzie można znaleźć w fabule:


  • walkę - potyczki, pościgi i wybuchy, bitwy mniejsze i większe;
  • klimat wojskowych oddziałów, treningi, warty, żołnierską kantynę. Nie tylko regularne oddziały, ale też najemnicy różnych formacji;


  • możliwość gry strategicznej - rozgrywanie na mapach tych części olbrzymiej bitwy, które nie odbędą się realnie;


  • handel - w tle wielkiej bitwy będzie można robić wielkie interesy o wielkim znaczeniu dla handlowców, ale i dla walczących mocarstw;


  • politykę - w bitwie narodów spotkają się mocarstwa i małe państwa, będzie więc miejsce na dyplomację, intrygi i wywiady;
    • TUTAJ możesz przeczytać o obecnej sytuacji politycznej świata w kontekście trwającej wojny, a o wydarzeniach przeszłości, które mogą mieć wpływ na politykę bieżącą, więcej przeczytasz w HISTORII ŚWIATA


  • medycynę - wielka wojna to wielkie ilości zabitych i rannych, to groźby chorób, epidemii i innego cholerstwa, z którymi trzeba będzie się zmierzyć;


  • społeczne dramaty - wojny w teorii toczą się w walce o dobro zwykłych ludzi, ci jednak zwykle cierpią na nich najbardziej. Oni także, okoliczni mieszkańcy, chłopi, mieszczanie, szlachta, będą mieli wiele do powiedzenia, ich wrogość może oznaczać prostą drogę do klęski;


  • małe i wielkie kariery - w tle światowych wydarzeń nie trudno zrealizować także swoje, mniejsze interesy. Zdolni karierowicze? Podupadłe rody, walczące o prestiż i majątek? Organizacje spod jasnych i ciemnych gwiazd, walczące o wpływy i finansowanie? Wiele można ugrać w mętnej wodzie wokół wielkich ryb.
    • W KANONIE POSTACI możesz poznać postaci fabularne, także postaci graczy, które mogą się pojawić w fabule, a w dziale ORGANIZACJE znajdziesz listę rozmaitych zrzeszeń, które mogą chcieć zamieszać w wydarzeniach.


  • mistycyzm - tego tematu nie może zabraknąć. Wydarzyły się rzeczy ważne i straszne, które być może wkrótce przyćmią obecny konflikt. Ale póki co, pozostają w ukryciu… a może są jedynie paranoją tych, którym wydaje się, że widzieli. Coś dla miłośników magicznego klimatu, niedosłownych odpowiedzi, niematerialnych zagrożeń i rozmytych znaczeń.
    • Trochę o tle wątku możesz przeczytać w KRONICE ŚWIATA , jednak szczegóły tych wydarzeń nie są wiedzą powszechną.

Zapraszamy do wypełnienia WSTĘPNEJ ANKIETY POSTACI !
Skontaktujemy się na podany mail i zaproponujemy wątki i motywy dla postaci, jaką nam przedstawisz.
 

Nowości 2018
 
Co nowego w tym roku w grze


Dziesiątki rozmów z Wami oraz kilkadziesiąt odpowiedzi w ankiecie poobozowej, skłoniły nas do przeprowadzenia kilku istotnych korekt w systemie i kilku ważnych akcji informacyjnych. Cel – jak najbliższe skomunikowanie Waszych potrzeb i marzeń z naszymi projektami.
Co więc nowego w tym roku:

Zgłaszanie postaci – zmieniamy je całkowicie. Od teraz będzie to prosta podstawowa ankieta, na podstawie której dopasujemy Waszą postać do wątku fabularnego. Kontaktując się z graczem bezpośrednio będziemy konsultować też cechy postaci, tak, żeby możliwie dopasować koncepcję gracza do naszej koncepcji scenariusza.

Kanon Postaci – pojawia się absolutnie nowy twór. To swoista "galeria" postaci fabularnych, które wystąpiły w rozmaitych wydarzeniach i miały znaczenie – mniejsze lub większe – dla swiata gry. Na tej liscie znajda się przede wszystkim ważne postaci graczy, które wywarły swój wpływ na swiat gry.
Kanon postaci otwiera przed graczami (a raczej porządkuje) określone możliwości. Postaci z tej listy mogą liczyć na indywidualne wątki, które ze względu na ich zaangażowanie w realia swiata da się łatwiej tworzyć. Otrzymają także możliwość rozbudowywania swoich osiągnięc, planowania określonych celów w swiecie gry, takich jak pozycja polityczna, majątek, własna organizacja, ale także prywatnych motywów, jak dokonanie swojej zemsty albo zyskanie czegos dla swoich bliskich.
Do kanonu wpisana będzie mogła być postać, która aktywnie wzięła udział w minimum dwóch (dowolnych) larpach.

Postaci magiczne – ze względu na konieczną korektę realiów odgrywanego świata postanowiliśmy nieco podnieść rangę postaci, używających magii i pokrewnych umiejętności. Tym samym konieczne stało się limitowanie ilości tych postaci. Zgłaszając postać "magiczną" dokładnie wypełniajcie ankietę i spodziewajcie się konsultacji z organizatorami.


Zmiany techniczne:


Broń – w ciągu najbliższych lat będziemy się starać całkowicie zmienić asortyment "zbrojowni" na lateksowe repliki broni białej. Stopniowo będziemy też wycofywać z użycia rurkowe "miecze" oraz broń, która nie spełnia kryterium wyglądu zbliżonego do oryginałów. Pamiętajcie o tym, jeśli chcecie przywieźć swoją broń – w tym roku "pały" nie wchodzą do gry.

Stroje – wielu gracz komponuje swoje własne, ale z naszej strony obowiązujemy się do podniesienia jakości tych, które z naszych szaf trafią do graczy. Wycofujemy zszargane workowate tuniczki na rzecz strojów prostych i użytkowych, wzorowanych na rekonstrukcyjnych.

Amulety i artefakty – podnosimy wymagania odnośnie przedmiotów w grze, a zwłaszcza tych o znaczeniu magicznym. Użycie symboli, właściwy materiał i forma będą kryterium uznania czegoś za "umagicznione".

Ekonomia – dotychczas nie udawało się nam uzyskać w grze rzeczywistego znaczenia dla zdobywanych dóbr czy profitów, ale podejmiemy tę próbę jeszcze raz. To, co zdobędziecie w czasie gry, będzie miało znaczenie.

Konsultacje z MG
– każda osoba, która zgłosi swoją postać do gry, będzie mogła liczyć na kontakt e-mail z przydzielonym jej "konsultantem" kadrowym. Pomożemy nie tylko przy tworzeniu postaci, ale także przy kompozycji stroju, tworzeniu wyposażenia, opanowaniu zasad gry. Przed grą.
 

Silberspace
 
LARP SILBERSPACE


Przedstawiamy nasz nowy projekt larpowy!

Świat Silberbergu zyskuje drugie oblicze. W wersji sci-fi z odrobiną fantasy otwieramy nową linię fabularną larpów na bazie strzelanek airsoft. Nowa wersja swiata gry jest bezposrednim nawiązaniem do Silberbergu, znajdziecie tam analogiczne rasy i nacje, rozmaite analogie, które mogą wzbudzić usmiech u weteranów "Silbera". Warto jednak zauważyć, że SilberSpace NIE JEST BEZPOŚREDNIĄ KONTYNUACJĄ obecnego swiata gry i nie ma żadnego wpływu na wydarzenia w Silberbergu.

Gra łączy elementy symulacji bojowej z użyciem broni ASG oraz klasyczną walką bronią bezpieczną w obrębie rozbudowanej fabuły larpowej. Jako, że ta jest nastawiona na dość dużą dostępność broni, klasyczna pula trafień dla środowiska ASG została zwiększona.Gracz prowadzi postać, której charakter sam kreuje, do dyspozycji mając liczne umiejętności techniczne jak i magiczne, zwiększające różnorodność taktyki i stylu prowadzenia rozgrywki. Całość dopełniają pełne ruin dawnych fortów tereny otaczające twierdzę Srebrna Góra oraz spora ilość pirotechniki zwieszająca realność pola walki.

Więcej informacji na SILBERSPACE.pl

 

obozy
 
STREFA FORMALNOŚCI

CENY, TERMINY, REZERWACJA
Zapraszamy na naszą stronę organizacyjną
OBOZY-WAKACYJNE.pl
 

obozy
 

Tutaj znajdziesz aktualny
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
na nadchodzący larp.
 

obozy
 

Tu znajdziesz wstępną ankietę do zgłoszenia postaci na larp wakacyjny.
 

facebook
 
Aktualnosci, konkursy, zapowiedzi, liczna społecznosć Silberowiczów - zapraszamy :)
 

kortunal
 
Organizator:

 

Baza WAROWNIA
 
Nasza kwatera larpowa
WAROWNIA

 

Logowanie
 
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 

Copyright © 2009 Kortunal - Turystyka i Przygoda
Wykorzystanie materiałów zawartych w serwisie bez zgody właściciela zabronione.